Masz pytanie? Napisz do Administatorów serwisu - jesteśmy po to, by Ci pomóc. Pisząc na skrzynkę kontakt, wiadomość trafi od razu do wszystkich administratorów serwisu :) Przejdź do skrzynki Kontakt klikając tutaj :)


+27 głosów

Kiedy 10-letnia Amelia Mary Earhart zobaczyła swój pierwszy samolot na targach krajowych, nie była pod wrażeniem. „To były zardzewiałe druty i drewno, i nie wyglądało na co najmniej interesujące", powiedziała dyskretnie. Dopiero prawie dziesięć lat później, biorąc udział w pokazie kaskaderskim, poważnie zainteresowała się lotnictwem. Pilot zauważył, że Amelia i jej przyjaciel obserwowali go z odosobnionej polany, i dosłownie gapili się na niego. "Jestem pewna, że powiedział sam do siebie: Zobaczcie, jak zaraz ich potargam "- wykrzyknęła. Earhart, która poczuła w sobie mieszankę strachu i podniecenia, ustała na ziemi, gdy pilot skierował swój samolot w jej kierunku i przeleciał o włos nad jej głową. Kiedy przelatywał nad nią samolot, coś wewnątrz niej się obudziło. „Wtedy tego nie zrozumiałam” - przyznała - „ale sądzę, że ten mały czerwony samolot powiedział mi coś na ucho, gdy nade mną przeleciał ". 28 grudnia 1920 roku pilot Frank Hawks „przeleciał” ją tak, że na zawsze odmieniło to jej życie. "Kiedy byłam na wysokości dwustu czy trzystu stóp nad ziemią, wiedziałem, że muszę latać".

Amelia - chłopczyca, która zapragnęła podbić świat.

Chociaż przekonania Amelii były silne i czekały na nią przeszkody finansowe, to dezaprobata czy wątpliwości nie były chłopczycy obce. Przeciwko konwencjonalnym zachowaniom kobiecym, młoda Earhart wspinała się po drzewach, zjeżdżała z pagórków po śniegu na brzuchu i ścigała szczury z karabinem kalibru 22 w ręce. Prowadziła też notatnik z wycinkami prasowymi dotyczącymi kobiet, które odniosły sukces głownie w dziedzinach męskich, między innymi w reżyserii i produkcji filmów, prawie, reklamie, zarządzaniu i inżynierii mechanicznej.

Amelia i jej kanarek.

Po ukończeniu szkoły średniej Hyde Park High School w 1915 roku, Earhart uczęszczała do Ogontz, szkoły „wykończeniowej” dla dziewczyn na przedmieściach Filadelfii. Porzuciła ją w połowie drugiego roku, aby pracować jako pomocnik pielęgniarki w szpitalu wojskowym w Kanadzie podczas I Wojny Światowej, uczęszczała do collegeu, a później została pracownikiem socjalnym w Denison House, domu kolonialnym w Bostonie. Amelia wzięła pierwszą lekcję pilotażu w dniu 3 stycznia 1921 roku, a w ciągu sześciu miesięcy zdołała zaoszczędzić wystarczająco dużo pieniędzy na zakup pierwszego samolotu. Używany Kinner Airster dwuosobowym dwupłatowcem pomalowanym na jasnożółta kolor - Earhart nazwała swoją nową zabawkę „Kanarek” i użyła jej, by pobić swój pierwszy kobiecy rekord wzbijając się na wysokość 14 000 stóp.

Pewnego kwietniowego popołudnia 1928 roku w miejscu, gdzie pracowała Earhart, zadzwonił telefon. "Jestem zbyt zajęta, aby odebrać właśnie teraz", powiedziała. Gdy ktoś przekazał jej, że to ważne, Amelii ulżyło, chociaż myślała, że ​​to żart. Dopiero gdy rozmówca przedstawił swoje doskonałe referencje, zdała sobie sprawę, że mężczyzna był poważny. „Nie chciałabyś zostać pierwszą kobietą, która przeleci Atlantyk?” zapytał, na co Earhart natychmiast odpowiedziała: "Tak!" Po konsultacjach w Nowym Jorku z koordynatorami projektu, w tym z wydawcą książek i publicystą George’m P. Putnamem, została poproszona o przyłączenie się do pilota Wilmera "Bill" Stultza i drugiego pilota/ mechanika Louisa E. "Slima” Gordona. Zespół opuścił port w Trepassey w Nowej Funlandii na pokładzie Fokkera F7 o nazwie „Przyjaźń” (17 czerwca 1928 r.) i przybył do Portu Burry w Walii około 21 godzin później. Ich przełomowy lot był opisany na pierwszych stronach gazet na całym świecie, ponieważ w ciągu roku zmarło aż trzech pilotów, starając się, aby jakaś pierwsza kobieta przeleciała przez Atlantyk. Gdy załoga powróciła do Stanów Zjednoczonych, zostali przywitani paradą na ulicach Nowego Jorku i przyjęci przez Prezydenta Calvina Coolidgea w Białym Domu.

Małżeństwo (NIE)doskonałe.

Od tego czasu życie Earhart kręciło się tylkowokół latania - na początek uplasowała się na trzeciej pozycji w Cleveland Womens Air Derby, później Will Rogers nazwał je ”Powder Puff Derby". Tak chciał los, że George Putnam też wkroczył w jej życie. Między dwójką zakwitła przyjaźń podczas przygotowań do przelotu przez Atlantyk i wzięli ślub 7 lutego 1931 roku. Chcąc zachować niezależność, Amelia odnosiła się do swojego małżeństwa jako "partnerstwa" z "podwójną kontrolą".


Razem pracowali nad tajnymi planami dla Amelii, by została pierwszą kobietą, a drugą osobą na świecie, która samotnie przeleci przez Atantyk. 20 maja 1932 roku, pięć lat po Lindberghu, wyruszyła z Harbour Grace w Nowej Fundlandii do Paryża. Silne północne wiatry, lodowate warunki i problemy mechaniczne utrudniały lot i zmusiły ją do wylądowania na pastwisku w pobliżu Londonderry w Irlandii. "Po tym, jak wystraszyłam większość krów w okolicy”, powiedziała: "zatrzymałam się na podwórzu rolnika". Kiedy jej słowa się rozprzestrzeniły, media otoczyły ją z każdej strony, zarówno za granicą, jak i w Stanach Zjednoczonych. Prezydent Herbert Hoover wręczył Earhart złoty medal z National Geographic Society. Kongres przyznał jej odznaczenie Distinguished Flying Cross - pierwszy raz dane kobiecie. Podczas uroczystości wiceprzewodniczący Charles Curtis pochwalił jej odwagę, mówiąc, że wykazuje "heroiczną odwagę i umiejętności jako nawigatora ryzykując życiem". Earhart poczuła, że ten lot udowodnił, że mężczyźni i kobiety są równi w "zadaniach wymagających inteligencji, koordynacji, szybkości, trzeźwego myslenia i siły woli ".

Rekordzistka. Nigdy niczego się nie bała.

W następnych latach Amelia wspinała się na nowe wyżyny, bijąc rekord wysokości dla wiatrakowców na pułapie 18 415 stóp, którego nikt nie pobił od lat. 11 stycznia 1935 roku stała się pierwszą osobą, która przeleciała solo nad Pacyfikiem z Honolulu do Oakland w Kalifornii. Wyluzowana podczas lotu na wysokości 2 408 mil, otworzyła termos z gorącą czekoladą. - „Rzeczywiście” - mruknęła - „to była najciekawsza filiżanka czekolady, jaką kiedykolwiek piłam, siedząc sama na wysokości ponad ośmiu tysięcy stóp nad środkiem oceanu. W tym samym roku została pierwszą osobą, która przeleciała samotnie z Meksyku Do Newark. Wielki tłum "przelewał się po lotnisku” i rzucił się na samolot Earhart. "Zostałam uratowana z mojego samolotu przez krzepkich policjantów, jeden z nich, w ferworze walki, wziął mnie w prawą rękę, a drugi za lewą nogę". Oficerowie zmierzali do samochodu policyjnego, ale wybrali różne trasy. „Ten, który chwycił mnie za ramię, zaczął się poruszać w jedną stronę, a ten, który trzymał mnie za nogę, ruszył w przeciwnym kierunku.” Wynik dostarczył ofierze przelotnego smaku tortur na kole, ale „mimo tego” - powiedziała dobrodusznie - „dobrze było wrócić do domu.”

Amelia i jej Electra. Ostatni lot.

W 1937 roku, gdy Amelia zbliżała się do 40. urodzin, była gotowa na monumentalne i ostateczne wyzwanie: chciała być pierwszą kobietą, która okrąży samolotem cały świat. Pomimo nieudanej próby w marcu, która poważnie uszkodziła jej maszynę, zdecydowana Earhart odbudowała dwusilnikowy samolot Lockheed Electra. "Mam wrażenie, że w moim systemie jest jeszcze jeden dobry lot, i mam nadzieję, że to będzie ten.”- powiedziała. 1 czerwca Amelia i jej nawigator Fred Noonan, wyruszyli z Miami i rozpoczęli podróż długości 29 000 mil. Do 29 czerwca, kiedy wylądowali w Lae na Nowej Gwinei, przelecieli dopiero 7000 mil. Często niedokładne mapy utrudniały Noonanowi nawigację, a ich następny „przeskok” do Wyspy Howland był zdecydowanie najtrudniejszy. Znajdująca się 2556 mil od Lae na środku Pacyfiku, Wyspa Howland długa na półtorej i szeroka na pół mili. Każdy nieistotna przedmiot został usunięty z samolotu, aby uzyskać miejsce na dodatkowe paliwo, co umożliwiło Earhart lotu na około 274 dodatkowych mil. Oficer Straży Przybrzeżnej Stanów Zjednoczonych złapał ITASCA, ich stację radiową stacjonującą tuż u wybrzeży wyspy Howland. Dwa inne statki USA, nakazały zapalenie każdego światła na pokładzie tak, aby były umieszczone wzdłuż trasy lotu jako znaczniki. - „Howland to taka mała kropka na Pacyfiku, że każda pomoc w znalezieniu jej musi być dostępna” - podkreślała Earhart.

2 lipca o godz. 10.00 czasu lokalnego, godzinie zero Greenwich, para wystartowała. Pomimo idealnych raportów pogodowych, wlecieli w zachmurzenia i miejscowe deszcze. To uczyniło preferowaną przez Noonana metodę nawigacji obserwując niebo, trudną. Gdy zbliżał się świt, Earhart wysłała raport do ITASCA, alarmując „duże zachmurzenie, duże”. W późniejszych transmisjach Earhart poprosiła ITASCA o zlokalizowanie jej obecnej pozycji. ITASCA wysłał jej stały strumień transmisji, ale mogła ich nie usłyszeć. Jej transmisje radiowe, nieregularnie przez większość lotu, były słabe lub przerywane przez statyczne. O godzinie 7:42, ITASCA odebrał wiadomość: "Musimy być nad tobą, ale nie możemy cię zobaczyć. Mamy mało paliwa. Nie mogliśmy dotrzeć do ciebie przez radio. Lecimy na wysokości 1000 stóp.” Statek próbował odpowiedzieć, ale samolot najprawdopodobniej go nie słyszał. O godzinie 8:45 rano Earhart doniosła: „Latamy na północ i na południe.” Więcej już nie usłyszano Amelii.

Próba ratunkowa rozpoczęła się natychmiast i stała się najbardziej rozbudowanym poszukiwaniem w historii żeglugi powietrznej i marynarki wojennej. 19 lipca, po wydaniu 4 milionów dolarów i przeszukaniu 250 000 mil kwadratowych oceanu, rząd Stanów Zjednoczonych niechętnie zakończył operację. W 1938 roku na Wyspie Howland została zbudowana latarnia morska, a na terenie Stanów Zjednoczonych ulice, szkoły i lotniska zostały nazwane na cześć Earhart. Jej miejsce urodzenia, Atchison w Kansas, stało się wirtualnym sanktuarium jej pamięci. Nagrody Amelii Earhart przyznawane są corocznie.

Mimo wielu teorii, nie ma dowodów na to, jak zakończył się los Amelii. Nie ulega wątpliwości jednak, że świat będzie zawsze pamiętał Amelię Earhart za jej odwagę, wizję i przełomowe osiągnięcia zarówno w lotnictwie, jak i jako kobieta. W liście do męża, napisanego w na wypadek niebezpiecznego lotu, który okazało się być ostatnim, jej odważny duch był jasny - „Proszę, wiedz, że jestem całkiem świadoma zagrożeń,” - powiedziała. "Chcę to zrobić, bo chcę to zrobić. Kobiety muszą próbować robić to, co mężczyźni próbowali. Kiedy się im nie uda, ich niepowodzenie musi być tylko wyzwaniem dla innych ".

Ciekawostka. Współczesna Amelia Earhart okrążyła świat na pokładzie swojego samolotu w 2014 roku!

Po 77 latach od zaginięcia Amelii Earhart, młoda, 31-letnia Amerykanka o tym samym imieniu i nazwisku dokonała tego, czego jej poprzedniczce się nie udało dokonać. 

Swoja wyprawę nazwała "The Amelia Earhart Project". Zarejestrowała 17 przystanków i 24300 mil morskich lotu dla Amerykanów śledzących jej podróże zdjęciami i filmami wideo udostępnianymi na portalach społecznościowych. Earhart jest również prezesem fundacji "Fly With Amelia", która zapewnia młodym kobietom zainteresowanym lotnictwem możliwości edukacyjne i stypendialne. To był tech-savvy rejs, która zastąpił prymitywne narzędzia dostępne do komunikowania się z pierwotną Earhart ostatniego stulecia. Tag #flywithAmelia umożliwił ludziom śledzenie podróży w czasie rzeczywistym na kilku platformach społecznościowych, a WiFi na pokładzie utrzymywało stałe łącze z publicznością. 

Jako hołd dla ówczesnej Earhart, współczesna pilotka pozyskała swoją prywatną licencję w 2010 roku i ma nadzieję, że jej podboje zainspirują więcej kobieti do podekscytowania lotnictwem. Zdaniem federalnej administracji lotniczej, kobiety stanowią około 6,6 procent pilotów w Stanach Zjednoczonych. "Pomyślała - może ja potrafię latać po całym świecie - czyż nie byłoby to wspaniałe?" I udało się! 13 lipca 2014 Amelia Earhart ukończyła swoją 17-dniową odyseję przez 17 miast w 14 krajach, min.: Brazylię, Singapur czy Tanzanię. Przeleciała również nad Oceanem Spokojnym nad Wyspą Howland, gdzie w 1937 roku zaginęła jej poprzedniczka.

Fandomy ludzi, którzy chcą się pokazać :)
Valide Zarejestrowany użytkownik 210,630 punktów
198 czytelników 1 dzień temu
ogłosił(a) do tego posta wyzwanie warte +15000 punktów jeszcze przez 2 dni.
Czy nasz historię innych kobiet, które poświęciły swoje życie realizując własne marzenia? Opisz jej historię.

Proszę
lub
aby skomentować ten post.

26 Komentarzy

Zarejestrowany użytkownik 70,180 punktów
Wow! Kawał świetnej historii. To super, że ktoś odważył się na taki wyczyn! Jestem pod wrażeniem i gratuluję
+23 głosów
1 dzień temu
An Zarejestrowany użytkownik 10,678 punktów
Odważne kobiety, gratuluję. Trzeba mieć do tego predyspozycje.
+21 głosów
1 dzień temu
Ewa Wie Zarejestrowany użytkownik 66,784 punktów
Czytałam o Amy Johnson która w 1930 roku przeleciała z Anglii do Australii.Ten lot jej sławę.W czasie wojny dostarczała samoloty z fabryk do jednostek RAF.Zginęła w 1941 roku.Jej ciała nie odnaleziono
+21 głosów
1 dzień temu
Zarejestrowany użytkownik 90,802 punktów
Ja przeczytałam tą historię z zapartym tchem. To jest tak wspaniała historia, ze powinni zrobić o tym film- ja zaczęłam to sobie wyobrażać.... tak tak wiem- poniosło mnie, ale to nic. Chciałabym obejrzeć o tym film...  :-)
+21 głosów
1 dzień temu
Zarejestrowany użytkownik 62,027 punktów
Ewa czemu ty się tak rozdrabniasz ? Napisz raz a dobrze i wygraj wyzwanie
Zarejestrowany użytkownik 22,510 punktów
Amelia Earhart wiecznie żywa. Niesamowita kobieta! Zapisała się na zawsze w historii.. !
+20 głosów
1 dzień temu
agat.pe Zarejestrowany użytkownik 20,154 punktów
Niesamowita historia, a w dodatku jeszcze ta dziewczyna o tym samym imieniu i nazwisku i o tej samej pasji, która dokonała niemożliwego dla poprzedniczki... łaał, JESTEM ZACHWYCONA!
+20 głosów
1 dzień temu
Zarejestrowany użytkownik 84,458 punktów
Niezwykła kobieta wyprzedzająca swoją epokę. Piękna historia. Jestem pełen podziwu.
+20 głosów
1 dzień temu
Ewa Wie Zarejestrowany użytkownik 66,784 punktów
Amy Johnson pilotowała samoloty w szeregach Air Transport Auxiliary (ATA0.Od 1942 roku latała w tych szeregach również Polka,córka Józefa Piłsudskiego-Jadwiga Piłsudska
+19 głosów
1 dzień temu
Zarejestrowany użytkownik 41,087 punktów
Mega post o mega kobiecie! Zazdroszczę odważnym ludziom, którzy nie boją się spełniać swoich marzeń. Ja też kiedyś taka byłam... Odważna w dążeniu do realizacji swych marzeń...
+19 głosów
1 dzień temu
Ewa Wie Zarejestrowany użytkownik 66,784 punktów
Wiele kobiet było pionierami w świecie męzczyzn .Nie była to łatwa droga.Tak jak Amelia Earhart była pionierem lotnictwa dla kobiet tak Maria Curie Skłodowska była pionierem badań nad promieniotwórczością  i odkrywczynią dwóch nowych pierwiastków - radu i polonu. Ona jako pierwsza zmierzyła promieniowanie znanych wówczas pierwiastków – uranu i toru. Rad jest pierwiastkiem, którego niewielka cząsteczka może przez wiele lat emitować ciepło i światło. Jest najważniejszym pierwiastkiem jaki odkryto od czasów wyizolowania tlenu. Stosowany jest zwykle w postaci chlorku lub bromku radu jako źródło promieniowania gamma w leczeniu nowotworów złośliwych i niektórych chorób skórnych.
Jest  autorką pionierskich prac z fizyki i chemii jądrowej.
Pierwszą kobietą która otrzymała Nagrodę Nobla i jedyną która dostała ją dwa razy.Pomimo otrzymanych nagród nigdy nie doceniono jej na tyle żeby wybrać ją do Francuskiej Akademi Nauk.
Nowoczesna walka z rakiem zaczęła się od dwóch epokowych odkryć: promieni X, dokonanego przez Roentgena w 1895 r. oraz polonu i radu. Dało to impuls do rozwoju nowych gałęzi chemii, fizyki oraz medycyny.
Kiedy w 1934 roku Maria Curie-Skłodowska zaczęła czuć się coraz gorzej lekarze zdiagnozowali grypę, a później gruźlicę. Pobyt w sanatorium umożliwił lekarzom zdiagnozowanie prawdziwych przyczyn osłabienia – złośliwą anemię oraz zaawansowaną chorobę popromienną wywołaną przez promieniowanie jonizujące. Maria Curie-Skłodowska zmarła 4 lipca 1934.
Rzeczy osobiste Marii Skłodowskiej, notatki, ubrania, a także jej ciało pozostaną radioaktywne przez jeszcze 1500 lat
Do dzisiaj jej zeszyty przechowywane są w ołowianych naczyniach w paryskiej bibliotece narodowej.
+18 głosów
13 godzin temu
Kleusa Zarejestrowany użytkownik 5,846 punktów
Na wydziale, na którym do niedawna moja prowadziła prace badawcze, w starym laboratorium, kręcono film o Marii.
Ewcia.vxx Zarejestrowany użytkownik 70,598 punktów
Ja wam powiem ze jedna polka a mianowicie Wanda Rutkiewicz tez jest bardzo ciekawa osoba. Byla alpinistka i jako 3 czlowiek na swiecie w tym pierwsza Polka i Europejka zdobyla szczyt Mount Everest. Podczas zdobywania kolejnego szczytu zrobila sobie nocna przerwe. Jej ciala nie odnaleziono a szczytu prawdopodobnie nie zdobyla. Zginęła majac 49lat. Warto o niej pamiętać
+17 głosów
1 dzień temu
Zarejestrowany użytkownik 23,440 punktów
Magdalena Kluszczyk – Wędrująca z Wilkami i Kobiece Evolucje
Jej pasja to wspieranie ludzi w rozwoju poprzez coaching i szkolenia. Jej pasja to psychologia. Jej pasja to komunikacja oparta na empatii. Jej pasja to psy ras północnych. Jej pasja to ratowanie zwierząt i promowanie adopcji. Jej pasja to przyroda. JEJ KARIERA TO POŁĄCZENIE TEGO WSZYSTKIEGO W JEDNĄ CAŁOŚĆ!


Bardzo długo próbowała znaleźć swoje miejsce. Pracowała w finansach, w edukacji, w firmie szkoleniowej, w HR.


Organizuje wyprawy rozwojowe dla kobiet w asyście psów zaprzęgowych – Wędrującą z wilkami. Wspiera inne kobiety w odkrywaniu i budowaniu kariery, która da im spełnienie i satysfakcję na Kobiecych EVOLucjach. Obecnie prowadzi bezpłatne 21-dniowe wyzwanie Pracująca. Nieprzepracowana, aby pokazać innym, że można realizować się na wielu płaszczyznach i w pełni cieszyć się życiem. Oczywiście wszystko ma swoją cenę, ale zawsze mamy wybór.
Aktywnie działa w stowarzyszeniu SOS Huksy. Ma małe stado „wilków” i prowadzi dom tymczasowy dla pokrzywdzonych zwierząt.
Niebawem ukaże się pierwszy numer POLKI– magazynu online dla kobiet przedsiębiorczych.
JAK ODKRYŁAM, CO CHCĘ ROBIĆ?
Spełniając marzenie z dzieciństwa. I tak pewnego dnia w jej życie wtargnął Shaq- samiec alfa, typ dominujący i niezależny. Byli, jak dwa różne światy, które muszą nauczyć się komunikacji i zaufania. Obserwując ogrom popularności tej rasy w Polsce i rosnącą bezdomność tych zwierząt, bardzo szybko włączyła się w ich ratowanie. Po Shaqu pojawiły się kolejne. Zagłodzone, bite, skrzywdzone. Rany fizyczne szybciej się goją od psychicznych, a niektóre blizny pozostają na całe życie. Bardzo szybko zauważyła, jak praca z tymi zwierzętami zmienia jej życie. Był to czas  studiów z psychologii, szkoły coachingu, kursu empatii. Tak wyłoniła się jej zawodowa droga.

INSPIRACJA
Świadomość tego, że dzięki działaniom innym żyje się lepiej.  Pewnie słyszałaś już to zdanie, że:

to ludzie wystarczająco szaleni, by sądzić, że mogą zmienić świat… są tymi, którzy go zmieniają –

. Nie uratuję całego świata, ale świadomość, że uratowałam kilka istnień jest wystarczającym powodem by walczyć dalej. I mam nadzieję, że na świecie będzie coraz więcej szaleńców

POWÓD ZMIANY
Tęsknota. Tęskniła za otwartą przestrzenią, przyrodą, za  pasją, za byciem panią swojego czasu. To wszystko znalazła tworząc swoja firmę.
+17 głosów
14 godzin temu
Zarejestrowany użytkownik 41,087 punktów
Może pewnego dnia nasza Valide rzuci w cholerę te tureckie kebaby (seriale) i przeleci cały świat:-D Zapisze się na kartach historii a potem przetłumaczy na polski film o niej samej przez Turków nakręcony... 'Latająca Valide' :-D
+16 głosów
23 godzin temu
Zarejestrowany użytkownik 118,088 punktów
Napiszę o kobiecie, która nie była może żadnym naukowcem, rekordzistką w danej dziedzinie. Napiszę o Irenie Sendlerowej. Nie wiem, czy przez swoje poczynania, wypełniała swoje marzenia. Otóż, to co robiła przez całe, swoje życie - to po prostu, ratowanie życia innym ludziom. O tym raczej się nie marzy. Albo to się robi, albo nie.
Działała podczas II wojny światowej, uratowała 2500 dzieci z Getta Warszawskiego. Dzieci dzięki jej pomocy uniknęły losu, który często spotykał ich rodziców, czyli śmierć w obozie koncentracyjnym.
To jest dopiero pasja. Robiła to pod groźbą utraty własnego życia, sama była aresztowana, gdzie w więzieniu, po torturach straciła własne dziecko. Na szczęście i jej przyszli z pomocą.  
Po wojnie również zajęła się niesieniem pomocy. Robiła to bezinteresownie, nie liczyła na poklask i sławę. Najgorsze jest to, że Polacy na jakiś czas o tym zapomnieli. Czasy PRL-u. A przypomnieć nam musieli oczywiście Amerykanie, i dopiero zaczął się szum wokół Jej osoby. Zaczęły się ordery, odznaczenia. A Jej na tym nie zależało. Nie chciała poklasku.
Na koniec zacytuję Jej słowa:
"Tego, że trzeba pomagać potrzebującym nauczyłam się w  domu rodzinnym. Dlatego nie jestem żadna bohaterka – mówiła Irena Sendlerowa, Sprawiedliwa Wśród Narodów Świata, w Polskim Radiu w 2005 roku".

Może nie na temat, ale uważam, że Ta kobieta poświęciła swoje życie, zrobiła to dla marzeń tych, których uratowała.

   
+16 głosów
11 godzin temu
Kleusa Zarejestrowany użytkownik 5,846 punktów
(...) kto ratuje jedno życie (...) Ogromnie się cieszę, że pani Irena nadal żyje w ludzkiej pamięci. Swego czasu byłam zaangażowana w działalność popierającą jej kandydaturę do pokojowej Nagrody Nobla.
Zarejestrowany użytkownik 62,027 punktów
Bardzo ciekawy post. Pewnie wszyscy tak jak ja słyszeli o tej Pani ale na pewno nie aż tyle.Dobrze to się czyta
+14 głosów
16 godzin temu
Zarejestrowany użytkownik 62,027 punktów
Musiała być wielką pasjonatką by porwać się na takie coś gdy ta dziedzina była domeną mężczyzn
+14 głosów
14 godzin temu
Zarejestrowany użytkownik 111,318 punktów
Znam, a raczej znalam, osobe ktora za cene wlasnych marzen stracila zycie. Byla to moja najlepsza przyjaciolka Jocelyn, a raczej Joss, bo tak ja nazywalismy.
Abyscie zrozumieli, dlaczego ta historia jest tak smutna, to musze jednak opisac od poczatku.

Joss byla osoba o nieprawdopodobnym szczesciu. Odkad pamietam, zawsze miala tak zwanego farta. Bardzo lubila wyscigi konne, czesto na nie chodzila i obstawiala konie. Bradzo czesto przy tym wygrywala. Jak pracowalismy razem w bardzo duzej firmie, dyrektor chcial sprezentowac VIP-owskie bility wlasnie na najbardziej luksusowe wyscigi w Ascot, ktore warte byly naprawde duzo. Zwyciezcy mieli byc wylosowani. Oczywiscie osoba, ktora otrzymala bilet byla wlasnie Joss. To nie wszystko, w 2012 roku, Joss zagrala w angielskiego totolotka. Wylosowala 5-tke czyli tylko 1 cyfre mniej niz nagroda glowna. Mimo ze nie zostala milionerka, wygrala £170,000 funtow, czyli na tamte w taczy w przeliczeniu okolo 900 Tysiecy zlotych (prawie milion). Kupila za te pieniadze ze swoim chlopakiem wymarzony dom. Byli bardzo szczesliwi. Mimo tego, ze jej najwiekszym marzeniem byla wycieczka do Australii i Nowej Zelandii, to zdecydowala ze nie, dom to bardziej rozsadna decyzja.

Niestety, los sie od niej odwrocil. W 2016 roku, kiedy Joss miala 28 lat, jej dlugoletni chlopak zostawil ja dla 18-latki. Joss przeszla duze zalamanie nerwowe, stracila prace. Wszyscy staralismy sie jej pomoc, ale ona tylko pograzala.

Moj drugi przyjaciel, Joe, ktory zaplanowal roczny wyjazd do Australii, tylko po to aby ja cala zwiedzic, zaproponowal jej wyjazd z nim. Joss nie myslac dlugo, zgodzila sie. Nareszcie pojedzie na przygode swojego zycia! Btaki dlugi wyjazd byl przeciez jej ogromnym marzeniem.

No i wyjechala! Bawila sie wspaniale. Odzyla. Zapomniala o starej milosci. Codziennie na facebooka wstawiala takie zdjeica, ze az dech zapieralo. Skoczyla na bungee, rowniez ze spadochronem. Bylam pod wielkim wrazeniem.

Doznalam szoku, kiedy dowiedzialam sie, ze Joss, lecac na mala wyspe posurfowac, zginela w wyniku rozbicia sie samolotu ktorym leciala. Byl to maly samolot pasazerki. Joe lecial drugim samolotem za nia, i widzial, jak sie rozbila. Drugi samolot wyladawal zaraz, chcieli pomoc, ale Joss sie juz nie udalo uratowac. Zginela 9 Stycznia 2017 roku. W Australii bylo o tym badzo glosno. Ja do tej pory nie moge tego zrozumiec i sie z tym pogodzic. Joe musial przekazac ta wiadomosc jej mamie... biedna kobieta. Ciezko mi nawet o tym pisac. Codziennie o niej mysle. Ci, ktory maja mnie na facebooku moha zobaczyc jej zdjecie (Joss) ze mna w zdjeciu profilowym. RIP.
+13 głosów
10 godzin temu
Zarejestrowany użytkownik 118,088 punktów
Jezu, bardzo mi przykro. I pomyśleć, marzenia są jednak zgubne.  Najgorsze jest, gdy ginie bliska nam osoba.
Zarejestrowany użytkownik 111,318 punktów
dokladnie. a ja zawsze myslalam ze ona miala takie szczescie...
Meryem Zarejestrowany użytkownik 5,248 punktów
Była pasjonatką
+12 głosów
13 godzin temu
B Zarejestrowany użytkownik 24,314 punktów
Miała jaxja, bo chłopy dawnie nie lubili kobitek które noszą spodnie, ale im pokazała i dobrze.
+12 głosów
10 godzin temu
Verona Zarejestrowany użytkownik 24,729 punktów
Warto poruszać takie tematy! Bardzo super napisane, uwielbiam czytać takie materiały!
+10 głosów
23 godzin temu
Karoo7o Zarejestrowany użytkownik 73,098 punktów
Widzę, że te lotnictwo naprawdę panią fascynuje. Tyle postów z tym związanych. No gratuluje.
+9 głosów
1 dzień temu
Valide Zarejestrowany użytkownik 210,630 punktów
Zazdroszczę, ja bym chyba spała pod płotem
Turhan H. Zarejestrowany użytkownik 16,197 punktów
Czytałam książkę o niej opowieść o całym jej życiu piękna historia
+9 głosów
8 godzin temu
Kleusa Zarejestrowany użytkownik 5,846 punktów
Jestem wdzięczna za możliwość zapoznania się z biografią tej niezwykłej kobiety.
+5 głosów
7 godzin temu
Lena_M Zarejestrowany użytkownik 29,845 punktów
Fantastyczna historia i świetny pomysł na post! ♥ Amelia była niesamowitą kobietą!
+2 głosów
4 godzin temu
Zarejestrowany użytkownik 12,605 punktów
Dobrze,że jakieś zdjęcia  i informacje po  niej zostały.
Dzielna kobietka.
+1 głos
4 godzin temu
Dianodolffka Zarejestrowany użytkownik 9,844 punktów
Valide świetny post, ciekawa historia wielkiej kobiety.
+1 głos
4 godzin temu

Twój wynik:

Jeszcze w nic nie grałeś. Nie odnotowano żadnej aktywności w grze.
177 osób na stronie
12 Użytkowników oraz 165 Gości
Użytkownicy aktualnie na stronie
Dziś posty czytano : 1415 razy

Zainteresowani tym postem

Liczba osób: 4

  1. 621 osób/fandom
  2. 466 osób/fandom
  3. 427 osób/fandom
  4. 384 osób/fandom
  5. 354 osób/fandom
  6. 320 osób/fandom
  7. 277 osób/fandom
  8. 227 osób/fandom
  9. 188 osób/fandom
  10. 144 osób/fandom
  11. 126 osób/fandom
  12. 125 osób/fandom
  13. 109 osób/fandom
  14. 101 osób/fandom
  15. 69 osób/fandom
  16. 43 osób/fandom
  17. 42 osób/fandom
  18. 41 osób/fandom
  19. 40 osób/fandom
  20. 40 osób/fandom
  21. 38 osób/fandom
  22. 33 osób/fandom
  23. 23 osób/fandom
  24. 6 osób/fandom
  1. 599 osób/fandom
  2. 450 osób/fandom
  3. 440 osób/fandom
  4. 208 osób/fandom
  5. 147 osób/fandom
  6. 107 osób/fandom
  7. 102 osób/fandom
  8. 94 osób/fandom
  9. 87 osób/fandom
  10. 85 osób/fandom
  11. 73 osób/fandom
  12. 63 osób/fandom
  13. 54 osób/fandom
  14. 50 osób/fandom
  15. 38 osób/fandom
  16. 37 osób/fandom
  17. 34 osób/fandom
  18. 31 osób/fandom
  19. 30 osób/fandom
  20. 29 osób/fandom
  21. 22 osób/fandom
  22. 19 osób/fandom
  23. 19 osób/fandom
  24. 18 osób/fandom
  25. 18 osób/fandom
  26. 14 osób/fandom
  27. 14 osób/fandom
  28. 13 osób/fandom
  29. 12 osób/fandom
  30. 12 osób/fandom
  31. 10 osób/fandom
  32. 10 osób/fandom
  33. 9 osób/fandom
  34. 7 osób/fandom
  35. 7 osób/fandom
  36. 7 osób/fandom
  37. 7 osób/fandom
  38. 6 osób/fandom
  39. 6 osób/fandom
  40. 5 osób/fandom
  41. 5 osób/fandom
  42. 5 osób/fandom
  43. 5 osób/fandom
  44. 5 osób/fandom
  45. 4 osób/fandom
  46. 4 osób/fandom
  47. 4 osób/fandom
  48. 4 osób/fandom
  49. 4 osób/fandom
  50. 4 osób/fandom
  51. 4 osób/fandom
  52. 3 osób/fandom
  53. 3 osób/fandom
  54. 3 osób/fandom
  55. 3 osób/fandom
  56. 3 osób/fandom
  57. 2 osób/fandom
  58. 2 osób/fandom
  59. 2 osób/fandom
  60. 2 osób/fandom
  61. 2 osób/fandom
  62. 1 osób/fandom
  63. 1 osób/fandom
  64. 1 osób/fandom
  65. 1 osób/fandom
  66. 1 osób/fandom
  67. 1 osób/fandom
  68. 1 osób/fandom
  69. 1 osób/fandom
  70. 1 osób/fandom
  71. 1 osób/fandom
  1. 5190 czytelników
  2. 4129 czytelników
  3. 2993 czytelników
  4. 1506 czytelników
  5. 1449 czytelników
  6. 1307 czytelników
  7. 532 czytelników
  8. 222 czytelników
  9. 76 czytelników
  10. 75 czytelników
  11. 36 czytelników
  12. 32 czytelników
  13. 29 czytelników
  1. 5147 czytelników
  2. 2872 czytelników
  3. 1592 czytelników
  4. 1571 czytelników
  5. 1393 czytelników
  6. 902 czytelników
  7. 530 czytelników
  8. 460 czytelników
  9. 447 czytelników
  10. 167 czytelników
  11. 76 czytelników
  12. 62 czytelników
  13. 47 czytelników
  14. 36 czytelników
  15. 31 czytelników
  16. 16 czytelników
  17. 14 czytelników
  18. 14 czytelników