...a miało być tak pięknie. Trailer zaprezentowany jakiś czas temu zachwycił wielu - zapowiadał się wymagający rajd przez trudne tereny , w dodatku obłędnie rozbudowane. Fuel - pamiętacie? Świat tej gry oferował blisko 15.000 km2 zawartości, teren Dakar 18 jest jeszcze większy. Co mogło pójść nie tak?...
Zapowiadało się genialnie. Wrażenie robił rozmach, a także duże ilości interesujących informacji na temat samej gry. Zapowiadano możliwość przejechania "Dakaru" różnymi pojazdami (quady, motocykle, nawet ciężarówki...) , prawdziwe zmagania się z trudnym terenem i warunkami atmosferycznymi, ogromny świat gry (18.000 km2!) a nawet szansę na wyjście z samochodu i... no, tu w sumie nic więcej nie powiedziano oprócz tego, że poczujemy prawdziwą atmosferę najbardziej wymagającego rajdu na świecie . Tak czy inaczej, trailer mógł się podobać i całkiem skutecznie zwrócił uwagę dziennikarzy branży na całym świecie.
Niestety, plany twórców wypadły dość mizernie w porównaniu z zapowiedziami. Na kilka dni przed premierą, po dostępnych filmikach można stwierdzić, że gra powtórzy prawdopodobnie błędy Fuel . Świat gry choć wielki, na filmikach wygląda bardzo pusto (nawet bardziej niż we wspomnianej grze Codemasters) , grafika niestety mocno zniechęca do wypróbowania tego tytułu i wygląda na to, że będzie to jedna z kluczowych wad gry.
Co się podoba? Ciekawy pomysł na "mapę" (która bardziej opiera się o sztukę orientacji w terenie niż styl minimapy, który znamy ze standardowych gier wyścigowych), faktycznie długie przejazdy (nie zabraknie naprawdę konkretnych, nawet godzinnych - czasu rzeczywistego! - wyzwań, no i...ta nutka tajemniczości - bo może to akurat kiepski wyścig nam pokazano, albo video pochodzi z jakiejś początkowej wersji gry.
Oby, bo szczerze mówiąc i tak rozważam, by Dakar 18 - jako miłośnik tego rodzaju gier - sprawdzić w rzeczywistości. Póki co, zobaczcie przykładową prezentację gameplayu:
To akurat jedna z ładniejszych prezentacji jakie widziałem i... jak widzicie, wygląda to bardzo przeciętnie. Przejazdy rzeczywiście wydają się długie, całkiem kręte, ale sam gameplay prawdopodobnie zainteresuje jedynie garstkę fanów gier wyścigowych - o hicie nie ma tu raczej mowy.
Co ciekawe, do licznych prezentacji gry od youtuberów odnieśli się sami twórcy w takim oto komentarzu:
Jak widać, twórcy usiłują nas przekonać do gry twierdząc, że materiały z sieci powstały na niedokończonej wersji gry, która różni się znacznie od produktu, jaki znajdziemy w sklepach. Ponadto wg developerów, Dakar 18 to:
- zabawa w "zdobywanie" punktów kontrolnych podczas przemierzania trudnego świata gry, bazowanego na prawdziwych krajach (Peru, Boliwia i Argentyna)
- ponad 18.000km2 świata gry, w którym naprawdę da się zgubić - nawigacja w grze będzie bardzo szczątkowa, zapomnijcie o "strzałkach" , bazować będziemy raczej na wytycznych "mniej więcej" gdzie mamy jechać (to akurat zapowiada się ciekawie)
Twórcy sugerują, byśmy nie postrzegali gry przez te kilka kilometrów w gameplayach, a spojrzeli na nią pod kątem długich podróży, jakich nigdy wcześnie nie dane nam było uświadczyć w jakiejkolwiek grze.
Na koniec twórcy proszą o wsparcie, gdyż zamierzają dalej pracować nad marką i wydać Dakar 2019, 2020, itd. Cóż, to ostatnie chyba średnio przekonuje do zakupu ich gry ale kto wie, może w tym szaleństwie jest jakaś metoda ;)
Dajcie znać w komentarzach co sądzicie o tej produkcji :-)
Premiera 25 września na PS4, Xbox One oraz PC .
Jakość: | 20 | Popularność: | 221 |
Wsparcie: | 0 | Ocena i wartość ocen: | 1 |
Wyróżnienia/kary: | 0 | Komentarze i reakcje: | 0 |
W trwającej akcji redaktor dla tego fandomu uzyskał skuteczność % ( polecanych dyskusji z napisanych w tym fandomie) |