The Sims 4 to kolejna część gry spod skrzydeł Maxis. Tak jak i w poprzednich częściach znów możemy stworzyć swój własny świat. Poprzednie części gry zdecydowanie zdeklasowały konkurencję, jak będzie i z tą ?
W moich postach chciałbym zwrócić uwagę na każdy z elementów gry. Zaczniemy od głównego interfejsu oraz kreatora simów. Komputerowa premiera tej gry miała miejsce w 2014, natomiast edycja konsolowa w 2017.
Jeśli jesteście ciekawi, zapraszam do przeczytania posta.
Już po ekranie startowym możemy zobaczyć, że większość elementów w grze została wykonana z ogromną dbałością o najdrobniejsze detale.
Z każdą edycją gry mam wrażenie, że twórcy posuwają się o krok do przodu.
W porównaniu do poprzedników czwórka zdecydowanie króluje, jeśli chodzi o jakość grafiki i detale przedmiotów grze. Jak więc będzie z innymi funkcjami ?
Na samym początku naszej gry wyświetli nam się przejrzyste menu. Zanim jednak zaczniemy w cokolwiek klikać, powinniśmy się najpierw zalogować na konto EA. Pozwala nam ona na dużo dodatkowych możliwości jak np. gra sieciowa czy na przykład elementy dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Po lewej stronie ekranie znajdują się trzy przyciski: strzałka, "nowa gra" oraz "wczytaj grę". Po kliknięciu strzałki wyświetlą nam się miejscowości, w jakich możemy zamieszkać. Przycisku tego używamy zazwyczaj, kiedy chcemy od razu wprowadzić się do naszego domu lub też zbudować swój własny od postaw. Gra oferuje nam kilka losowych rodzin, które możemy w wybrane miejsca.
Przycisk "nowa gra" zaprowadzi nas prosto do kreatora simów, natomiast "wczytaj grę" używamy, kiedy już mamy wprowadzoną gdzieś rodzinę i zapisaliśmy sobie nasz stan gry.
Pierwszym elementem w procesie tworzenia sima jest ukształtowanie jego osobowości. W tej sekcji nadajemy mu: imię oraz nazwisko, wybieramy płeć i stan dorosłości. Możemy również zmienić naszym simom skalę głosu, czy sposób poruszania się co jest dość ciekawą opcją.
Na sam koniec wybieramy zainteresowania naszego sima.
Przy kształtowaniu osobowości brakuje mi elementów, które były bodajże w komputerowej wersji czwórki tj. ulubiona muzyka, czy ulubione jedzenie.
Przy użyciu przycisku "O" na kontrolerze PS4 wychodzimy z panelu osobowości. Powinna pokazać nam się biała strzałka, którą musimy nakierować na element, który w naszym simie chcemy zmienić. Jeśli chcecie zapewnić waszemu simowi kompletnie nową stylizację, to polecam to zrobić zaczynając od samej góry.
Klikając na oczy, możemy wybrać ich kolor lub kształt. W tej samej części możemy też zmienić np. kształt twarzy, zarost,uzębienie, naszą fryzurę czy dodatki takie jak czapka, czy okulary.
Jeśli jesteśmy zadowoleni z uzyskanego efektu, przechodzimy dalej zaznaczając strzałką strój sima.
Przed nami pojawi się szeroki wybór strojów, obuwia i dodatków. Twórcy postarali się nawet tak bardzo, że każdy rodzaj ubrania jest posegregowany. Wchodząc w spodnie, musimy sprecyzować czy chodzi nam o szorty, czy o spodnie z długimi nogawkami. Przy wybieraniu konkretnego przedmiotu pojawia nam się opcja zmiany koloru.
Oprócz ubierania na tym etapie możemy zmienić także kolor skóry, umięśnienie i wagę naszego sima.
W porównaniu do poprzednich wersji panel odzieżowy jest dużo wygodniejszy. Jest to zasługa posegregowania elementów, która jest ogromnym atutem.
Przy kreowaniu simów znajduje się również bardzo istotna rzecz. Przy stworzeniu dwóch lub więcej simów mamy możliwość wybrania ich związków rodzinnych.
Na przykładzie powyżej możemy zobaczyć, jak takie wybieranie związków mniej więcej wygląda. Określamy czy dla osoby X, osoba Y jest: współlokatorem, małżonkiem, bratem albo i dzieckiem. W przypadku, kiedy wybierzemy tę opcje u jednego sima, to nie musimy już ustawiać jej przy pozostałych.
Kiedy już skończymy, klikamy na ptaszek w prawym dolnym rogu i zatwierdzamy nasze postacie. Potem pokaże nam się edytor, gdzie możemy zmienić nazwę rodziny oraz pozę, w jakiej ustawieni będą nasi simowie. Jeżeli wszystko nam pasuje, kolejny raz klikamy na ptaszek, aby grać dalej.
I tak oto w pełni ukończyliśmy rodzinę, którą będziemy grać.
Kreator simów dla konsoli PS4 zaskakuje nas niesamowitą przejrzystością i ogromną liczbą opcji.
Kilka elementów (tak jak na przykład wybór ulubionej muzyki czy jedzenia, o których wspomniałem powyżej) zostało wyrzuconych, ale za to mamy dosyć dużo udogodnień takich jak segregacja części odzieżowej. Po raz kolejny muszę pochwalić wspaniałą grafikę.
Jeśli miałbym ocenić sam element kreatora, to daje mu 9/10. Mimo wszystko do tej 10 mi czegoś brakuje, ale w porównaniu do poprzednich edycji naprawdę nie ma na co narzekać, ponieważ czwarta część gry zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych części. Nie jestem zawiedziony kreatorem, ale też nie ma tutaj jakiegoś elementu wow, który by zrobił na mnie ogromne wrażenie.
Za udostępnienie gry dla playtestu dziękujemy firmie Electronic Arts Polska
Jakość: | 1420 | Popularność: | 374 |
Wsparcie: | 308 | Ocena i wartość ocen: | 5 |
Wyróżnienia/kary: | 0 | Komentarze i reakcje: | 32 |
W trwającej akcji redaktor dla tego fandomu uzyskał skuteczność % ( polecanych dyskusji z napisanych w tym fandomie) |