INTONACJA
Oceniamy Twój słuch - czy śpiewasz czysto tj. nie fałszujesz, trafiasz w dźwięki, poprawnie pokonujesz interwały etc. . Jeśli masz niską ocenę w tej kategorii, spróbuj zaśpiewać prostszą piosenkę, np. na słuchawkach - głośniej słyszany podkład może pomóc w ostatecznym efekcie. Pomóc Ci mogą też lekcje śpiewu, jeśli Twój słuch pozwala na myślenie na śpiewaniu (nauczyciel śpiewu to stwierdzi).
TECHNIKA
Oceniamy, czy śpiewasz poprawnie technicznie - bierzesz oddechy, umiejętnie frazujesz, jak radzisz sobie z wokalizami czy poszczególnymi technikami śpiewu. Jeśli masz niską ocenę w tej kategorii, może Ci pomóc trener wokalny, który przekaże Ci jak śpiewać, by efekt był znacznie lepszy.
INTERPRETACJA
Innymi słowami - Twój pomysł na wykonanie tej piosenki oraz emocje jakie wyzwalasz na odbiorcę. Czy jest to po prostu odśpiewany oryginał, czy może dałeś/dałaś w nim coś od siebie, co sprawia, że to Twoje wykonanie nie do podrobienia? Niska ocena w tej kategorii może oznaczać zbytnią odtwórczość wykonania i/lub płaskie wykonanie, tj. bez polotu, emocji. Spróbuj lepiej zrozumieć co śpiewasz!
BARWA
Oceniamy czy Twoja barwa głosu czymś się wyróżnia spośród innych, czy daje się zapamiętać, czy też jest pospolita. Oceniamy jaka jest szansa, że barwa głosu zwróci uwagę odbiorcę, czy ma coś ciekawego, co może wyzwolić interesujący efekt w przypadku zaśpiewania jakiegoś konkretnego typu muzyki etc. . Na niską ocenę niewiele poradzisz, ale możesz spróbować zaprezentować piosenkę, która być może lepiej przypasuje do Twojej barwy głosu.
AUTENTYCZNOŚĆ
Oceniamy, czy czujesz to, co śpiewasz i czy pasujesz do danego stylu muzyki, piosenki. Bycie autentycznym jest bardzo ważne w muzyce - bądź sobą, tylko wtedy Twoje emocje będą autentyczne i naturalne, co da najlepszy efekt. Niska ocena może oznaczać, że źle wybrałeś/łaś piosenkę, bądź niezbyt poprawnie wkręciłaś się w to, co śpiewasz. Spróbuj wybrać inny utwór lub zaśpiewać go jeszcze raz, przeżywając sobą to, co śpiewasz.
POTENCJAŁ
Ważna ocena tzw. potencjału marketingowego do podjęcia współpracy z Tobą przez wytwórnię. Oceniamy, czy prezentujesz się ciekawie na video, Twój wizerunek, pomysł na siebie, osobowość, na ile da się ją wyczuć z Twojej muzyki i tego, jak się prezentujesz przed kamerą. Niska ocena może zostać podniesiona, gdy dodasz nowe nagranie, w którym bardziej zaprezentujesz siebie. Samo śpiewanie nie wystarczy, musisz mieć jeszcze to coś, co sprawi, że będziemy chcieli Cię lepiej poznać!